تبلیغات
برترینها - مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی

هر شرکت و یا موسسه پس از ثبت  شرکت و از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه زمان دارد تا با مراجعه به اداره ی دارایی مستقر در محدوده ی فعالیت خود، نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نماید.
تشکیل پرونده مالیاتی از چند جهت حائز اهمیت است :
1. بدون داشتن پرونده مالیاتی نمی توانید کد اقتصادی بگیرید ، در حالی که داشتن کد اقتصادی برای هر فعالیتی الزامی است.
2. بدون داشتن پرونده مالیاتی شرکت نمی تواند در پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی تسلیم کند.
3. چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام ننماید، مشمول جرائم مربوطه خواهد بود.
جهت تعیین حوزه ی مالیاتی، می بایست به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی مراجعه فرمایید و مدارکی که در  ذیل گفته خواهد شد را تسلیم آن اداره ی محترم نمایید.خاطر نشان می شویم شما می توانید تنها با ارائه ی این مدارک به موسسه حقوقی ایده نو ، کلیه ی امور خود را به ما بسپارید. موسسه حقوقی ایده با کادری متخصص و مجرب ، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انجام امور مالیاتی شما اقدام خواهد نمود.

    مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی

1. اصل و تصویر اساسنامه شرکت
2. اصل و تصویر آگهی تاسیس
3. اصل و تصویر شناسنامه مدارک هویتی اعضای هیات مدیره ( شناسنامه و کارت ملی )
4. اصل و تصویر شرکتنامه و اظهارنامه و تقاضانامه شرکت
5. اصل و تصویر آگهی تغییرات
6. تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت ( دفتر چه ثبت نام اشخاص حقوقی )
7. اصل و تصویر کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره
8. کپی فیش تلفن محل شرکت
9. کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت
10. اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تایید شده در دفترخانه اسناد رسمی
11. اصل فیش واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه شرکت در بانک ملی

    نکته :

– طبق قانون آدرس شرکت می بایست آدرسی واقعی بوده و ملک مورد نظر اداری یا تجاری باشد.در غیر این صورت شرکت متخلف محسوب گردیده و قابلیت اخذ کد اقتصادی و تعیین حوزه مالیاتی را نخواهد داشت. حتی در بعضی از حوزه های مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلامی که در روزنامه رسمی شرکت موجود است به بازدید از آن اقدام می شود. بنابراین ، نشانی منزل مسکونی موقعیت تشکیل پرونده مالیاتی را ندارد.
– حتی در صورتی که شرکت فعالیتی هم ندارد باز هم موظف است تشکیل پرونده دهد .لذا،هر شرکت پس از ثبت می بایست  به اداره مالیات مراجعه نموده و جهت تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نماید. توضیح آنکه، شرکت ها پس از شروع فعالیت می بایست در 4 ماه اول هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه بدهند.برای مثال کارکرد سال 91 خود را در دفاتر و صورت های مالی باید از ابتدای فروردین 92 تا انتهای تیرماه 92 به دارایی دهند. در صورتیکه کارکردی هم نداشتید می بایست دفاتر سفید و اظهارنامه سفید ارسال نمایید.


  • آخرین ویرایش:شنبه 6 مرداد 1397
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت مهندسی مشاور ..........پنجشنبه 25 مرداد 1397

مدیران تصفیه و وظایف و اختیارات آن ها ..........پنجشنبه 25 مرداد 1397

چگونگی ثبت شرکتهای تبلیغاتی..........یکشنبه 21 مرداد 1397

حق تقدم در تسلیم اظهارنامه ثبت طرح صنعتی بین المللی ..........یکشنبه 21 مرداد 1397

تفاوت های بین نام تجاری با عنوان تجاری و برند ..........شنبه 6 مرداد 1397

فواید ثبت شرکت ..........شنبه 6 مرداد 1397

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی..........شنبه 6 مرداد 1397

ثبت برند ظروف و صنایع چینی ..........شنبه 6 مرداد 1397

شرکت تضامنی چیست و مدارک لازم جهت ثبت شرکت تضامنی؟ ..........شنبه 6 مرداد 1397

قواعد ثبت شرکت های خارجی در ایران..........شنبه 6 مرداد 1397

مسئولیت مدنی و کیفری مدیران شرکت بامسئولیت محدود ..........شنبه 6 مرداد 1397

نحوه ی ثبت شرکت به صورت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها ..........شنبه 6 مرداد 1397

چگونه می توانیم شرکت تعاونی تشکیل دهیم ؟ ..........شنبه 6 مرداد 1397

نکات قابل توجه راجع به هیئت مدیره شرکت تعاونی ..........شنبه 6 مرداد 1397

نقل و انتقال سهام بی نام و بانام به چه صورت است ؟..........پنجشنبه 4 مرداد 1397

همه پستها